Hízlaló üdítők, karcsúsító víz

2009. május 20.

Hízlaló üdítők, karcsúsító víz

Az elhízás már a fiatalokat is érinti, a súlyfelesleg háttérében pedig gyakran egy csúnya globalizációs sokás, a magas cukortartalmú üdítőitalok fogyasztása áll. Szakemberek szerint a víz jelenthet megoldást.

 

Egy németországi tanulmány általános iskolás diákok körében végzett vizsgálatokat. Arra keresték a választ, vajon a diákok nagyobb mértékű vízfogyasztásának támogatása befolyásolja-e a gyermekek testsúlyát? A vizsgálatban összesen 3000 diák vett részt.

Az első csoport esetén intenzív oktatási és környezeti módszerek segítségével próbálták vízfogyasztásra sarkallni a diákokat: heti több alkalommal, a tanrendbe illesztve rövid beszélgetéseket tartottak, melyek során a szükséges folyadékbevitel fontosságát hangsúlyozták. Az osztálytermekben víztartályokat szereltek fel, minden gyermek saját vizes palackot kapott minden reggel, melyet tanáraik a nap folyamán gondosan utántöltöttek. A diákok másik csoportja (több másik iskolában) nem részesült a fentiekben, ők alkották a kontrollcsoportot.

A vizsgálat során az első csoport átlagosan 1,1 palackkal több vizet fogyasztott a kontrollcsoportnál. Azon diákok között, akik több vizet ittak, ritkább volt az elhízás (23%), mint a másik csoportban (28%), és az elhízás kockázata is egyértelműen csökkent a sok vizet fogyasztó gyermekek között - olvasható a Pediatrics című szakfolyóiratban megjelent tanulmány kivonatában.

A tanulmány szerint tehát a gyermekek oktatása és a megfelelő ivóvízellátás biztosítása valóban hatékony módja a gyermekkori elhízás és a túlsúly szövődményeinek megelőzésében. (origo.hu-vizpiac.hu)

Kulcsszavak:

ivóvíz, ásványvíz, elhízás, vízfogyasztás

 

A rovat további hírei: